torsdag 24. september 2015

Arkitektur - Karoline S


Prosjekt 1

Vi fikk i oppgave om å ta bilder av arkitektur rundt omkring i Bodø by, rundt Bodin videregående skole og finne bilder fra pinterest. Vi tok bussen til byen, gikk sammen i grupper og tok forskjellige bilder av gamle og nye bygninger, dører, vinduer, teksturer, fasader og strukturer.

Etter vi hadde fått tak i alle bildene, skulle vi skrive ut og montere dem i en prosjekt bok. Jeg klipte og limte til jeg ble fornøyd med plasseringene og størrelsene. For å ta bildene brukte jeg mobilkameraet mitt, for da synes jeg det er enklere å overføre til pcen. Jeg prøvde å gruppere bildene etter farger på vinduer, dører, fasader og teksturer.

Det man bruker prosjektboka til er for eksempel å oppbevare bilder og tegninger som man liker og som man blir inspirert av. Kan også være minner og andre ting, det er din personlige bok, akkurat som en dagbok. 
                                         
                                                    NYE BYGNINGER OG FASADER
                                         
                                                         TEKSTURER OG VINDUER
                                                            GAMLE BYGNINGER
                                                                          DØRER
                                                                     TEKSTURER
                                                                         FASADER

                                                   TILFELDIG