torsdag 3. desember 2015

Mitt drømmehus i SketchUp Patrycja P

Mitt drømmehus


Den oppgaven har hjulpet meg å bruk ''SketchUp'' i forskjellige måter. Jeg har lært seg litt mer om hvor viktig er å bli nøyaktig og hvor mye forandrer det til slutten.


Sånn ser ut ferdiglaget hus







Dette er en funkishus (veldig moderne hus type, med geometriske former) som er bare for en, eller eventuelt to personer. Dette huset er kanskje ikke så veldig stor, men jeg bruker å si: ''Lite hus, mindre rengjøring''.

Huset skal stå i landet. Jeg kommer fra et stort by, men jeg likte alltid den atmosfæren som finnes der. Alle må hjelp hverandre hvis at det skal skje noe, Livet går litt rolig, men det er det som er magisk på et sånt plass.

Naturen det er neste ting som jeg elsker og som jeg må ha at med huset mitt.

Moodboard og første skissene:








Jeg har laget også en plantegning som viser godt hvor skal bli de forskjellige romene som f. eks. kjøkken, badet, soverommet osv. Der har jeg vist også formen av en hver enkel etasje









Materialer som har jeg brukt det var tre og stein. Hvorfor har jeg brukt sånne materialer? Det fordi at det var ganske vanskelig å finne noe som kunne presentere seg så godt som de to stoffene. På utside vises det godt at jeg har brukt to forskjellig maling typer, det fordi at alt kunne se litt kjedelig ut med bare en farge.
Hvit det er faktisk en sånn farge type som passer godt med andre og gjør trykket mye mer originalt.

Hva kan jeg si om plasseringen av vinduer og dør? Jeg viste bare at det skal se sånn ut, Jeg hadde bilde på hodet hvor så jeg helt konkret at for eksempel vinduene skal ikke bli like store, at selve huset skal bli så originalt som mulig, at det skal bli to dør, en som blir på balkongen og en som skal vise vei til hovedinngangen.



Hele huset er ca. 146,05 kvadrat meter stor.

Håper at huset mitt blir en god inspirasjon for noen som er interessert i arkitektur.