torsdag 3. desember 2015

Prosjekt 3: Drømmehuset i SketchUp Julie Stien



Prosjekt 3
Drømmehuset i SketchUp

I prosjekt 3 fikk vi i oppgave å lage vårt drømmehus i SketchUp.
Først var vi på nettet på pinterest.com for å få inspirasjon til hvordan huset skulle se ut og hvilken stil huset skulle ha. Så skulle vi lage et moodboard med bildene vi fant, skrive det ut, kopiere det ned og lime moodboardet i prosjektboka.
Jeg valgte stilen moderne, fordi jeg syns hus i stilen moderne er veldig fin og jeg finner stilen veldig interessant.
Kjennetegnene til stilen moderne er at det er vanlig med utbygninger på huset, mange store og små vinduer, geometriske former, trevegger på utsiden, flate tak.

Prosessen
Jeg tegnet 3 forskjellige skisser av hvordan huset skulle se ut. Jeg valgte skisse nr. 1 og jobbet videre med den fordi den skissen likte jeg best. Etter at skissen var ferdig tegnet begynte jeg å lage huset i SketchUp.
Jeg syns det var litt vanskelig i starten av prosessen men det gikk bra mot slutten. Jeg slet veldig med å lage de 2 trappene. Den første trappen slet jeg med, men den andre trappen gikk som en lek da jeg hadde fått teknikken på plass.  
Huset har 2 etasjer og begge planene er på 108 kvadratmeter, til sammen blir det 216 kvadratmeter. Husets høyde er på 9,20 meter.
Jeg syns det har vært artig og spennende å få lage sitt eget drømmehus i SketchUp.  Dette har vært den beste oppgaven hittil.

Bilder
Her er bilder av moodboared, skissene til huset mitt og det ferdige huset i SketchUp.