torsdag 3. desember 2015

Mitt drømmehus i Sketchup - Karoline S

Prosjekt 3 – Drømmehuset

Vi har fått en oppgave om å lage vårt eget drømmehus i Sketchup. Først letet vi etter bilder rundt på google og pinterest for å se hvilke forskjellige hus som finnes i verden og skulle gi oss inspirasjon.

Jeg fant noen bilder av hus i mange stiler, og satt dem sammen til et moodboard. Etterhvert fikk jeg noen ideer og begynte å tegne fire skisser, jeg skulle velge en av dem og da valgte jeg en moderne type hus med tre etasjer.

Grunnflaten til huset er 9,80m lang og cirka 5,90m bred. Huset mitt har ikke så mye detaljer men kan ha noen smådetaljer som dørhåndtak og trapp. Det er stor plass for både store og små familier med forskjellige hobbier og interesser.

Dette er en avlang moderne blokk hus som passer vel best i bydelen, men kan godt være ut på landet også. De materialene som er brukt er mest tre og glass, utenom døra som er laget av metall og gulvet til terrassen og trappa er laget av stein. Det er ganske mye glass/vinduer på alle veggene på huset, men det er bare smak og behag.