søndag 6. desember 2015

   Vi fikk utdelt en oppgave av læreren som var ”Drømmehus i sketchup” .
Det jeg gjorde først var å finne inspirasjon på nettet, som pinterest, google, andre bildetjenester for så å  lage et moodboard som skulle inspirere drømmehuset, Satt sammen moodboardet og limte det inn prosjektboken.
Det neste var å lage skisser og komme på ideer på hvordan jeg ville at drømmehuset skulle se ut, da fant jeg ut at drømmehuset mitt var litt gammel  eller tradisjonel norsk og stort fordi det er den stilen jeg syntes er fin og kanskje litt tradisjonell. Etter skissing og moodboard skulle vi begynne med å lage huset i sketchup, det jeg begynte med først var å lage grunnmuren til huset, også heise det opp slik at det ble en fulstendig firkant,  lagt på tak og limte inn vinduer og dør på huset.
Da huset var færdig kunne jeg begynne med småe detaljer for å pynte det opp litt, slik at det kunne se litt mer ordentlig ut istede for bare et vanlig hus. Så valgte jeg fargen grå på hele huset, prøvde ut flere farger, men fant ut at grå passet best.




Når prosessen med huset var ferdig måtte jeg skrive ut alle sidene og vinkelene på huset og skrive dem ut å lime dem inn i prosjektboka.
 Alt i alt ble jeg ganske fornøyd med slutt resultatet.  Jeg likte denne oppgaven fordi vi hadde frie valg til å lage det huset vi ville ha, noe som gjorde den morsom å holde på med.

Her kommer bildene fra prosjektboken min: